selamat datang blogger2 sume...ahlanwasahlan...kepada copycat2 anda tidak dibenarkan untuk copy2 ayat aku ini k..walaupun anda sume sudah minta izin...hrap korunk sume pham k..amaran keras!!lagi satu jgn lupe follow aku k n aku akan follow korang balik

Followers

klik like kalu suke ^^

Dec 5, 2011

cerpen-hantu belakang bengkel


kalau tak jawab dOse taw...kalau awak jawab saye kiss awak siket...huhuhuhu
gurau jer....ari nie aku tak nak cakap atau pun merepek ker ..ape ker lah cm selalu kan??
ari nie aku nak wat cerpen pendek siket....citer pasal hantu laa...dah lame kan 
aku tak tulis citer psal hantu??entah laa...ttbe jer ari nie rajin sgt2 nak tulis cerpen pendek 
psal hantu nie...cter nie aku imagine jer...tade kene mengene bg yang hidup atau pun yang
sudah mati...ok??k lah aku tak nak bercakap pnjang lagi daa...semOge
kOrang terhibur dgn citer nie.."hantu belakang bengkel


__________________________________________________________________

Iftitah memang cukup dikenali dengan perangai nye yang suke menyakat..malah sume 
penghuni asrama ASPURI sekOlah menengah agama dOng tahu akan perangai nya itu...
bukan itu sahaja,iftitah mempunyai satu sifat yang amat pelik iaitu suke menyakat Org dgn
bersOlek ala2 zOmbie ataupun pOntianak...ramai rakan2 nya itu tidak mengetahui akan sifat pelik nye itu kecuali sahabat baik nya syahirah...syahirah selalu menasihati akan kawan baik nya itu agar tidak melakukan perkara spt itu lagi...akan tetapi iftitah cume ibarat kan 
perkara spt itu masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri..

."iftitah aku tengOk perangai kau nie makin hari makin menjadi-jadi..
henti kan lah dgn perangai kau yang tak semenggah
tue...aku risau tahu tak??"ujar syahirah kpd iftitah kerana semakin tak senang
hati dgn perangai shabat nya itu.."alah..ape yang kau nak risau kan nye??aku bukan
nye merOmpak tawpun belasah diaOrang pun...ade aku wat??tade kan...."jawab
iftitah dgn selamba nyer...langsung dye tak sedar akan perbuatan nye itu tidak bermOral..
dye fikir perbuatan itu adalah sgt menyerOnok kan...gembira n geli hati nye kerana
dapat menyakat rakan2 nye...ade skali itu lari lintang pukang apabila disakat 
Oleh penyamaran iftitah..salah seOrang mangsa nya adalah hayati..Iftitah cukup suke dgn 
perwatakan hayati yang memang terkenal dgn sifat penakUt n cepat melatah itu..
sebab itu lah setiap hujung minggu dye akan mencari taktik bagaimana hendak
menyakat rakan nya itu...

"wei iftitah..lama2 aku bOleh mati tahu tak?kau nie tak habis2 nak kene kan aku jer...
pergi lah kau menyakat kat belakang bengkel tu kalau kau berani sgt??!!" luah hayati 
melihat perangai buruk iftitah saban hari..."Alah kau nie kalau penakut,wat jer lah macam
penakut...tak pyah laa nak cabar2 aku..! Hei nie nie NURUL IFTITAH tahu tak??tak payah
kau nak usul kat aku...memang aku nak g pun kat sane...masih dalam perancangan..hehheh"iftitah berkata dgn angkuh nye..baru sebentar tadi dye
baru sahaje tersandar di dinding kerana geli hati melOncat-lOncat apabila
melihat wajah "HANTU IFTITAH"..sakit perut dye sebab menahan gelak apabila
mengenangkan hayati yg kelelahan akibat terlalu terperanjat..
"kenapa kau suke wat keje mengarut cm nie ha!??!! kau tak takut bende spt nie 
ttbe terkene kat batang hidung kau sndri...mana lah tahu ttbe kau nak menyakat
Org lain,tapi tersakat kat bende tue...macam cter jU-On tue....alamak!
aku tak buleh nak bayang kan bende cm tu bleh terjadi..."hayati cube untuk menasihati
iftitah.."kau ingat aku nie pengecut macam kau ha??!! kalau aku jmpe ju-On,
aku akan ajak dye daTING ngan aku kat belakang bengkel tue...
atau pun kalau kau nak aku ambek autOgraph dye bleh jer..Nak??" iftitah
menjawab dgn angkuh dan berlagak sekali....

memang kat belakang bengkel kayu tue keras siket..ade sekali tue ustaz razak
sedang merOkok kat belkang bengkel...alah bende biase kalau ustaz n cikgu2 lelaki
merokok kat belakang bengkel tue...nak sOrok2 drpd murid2....sedang merOkok tue ustaz ternmpak sekumpulan murid laki2 sedang memanjat pagar..
tnpa buang mase,ustaz razak terus menjerit kat sekumpulan pljr tadi n kejat dOwg..
tapi malang nyer,sekumpulan itu tade ttbe jer lesap drpd mata ustaz rzak...hairan kan??
kejadian itu berulang lagi akan ttpi hilang dgn sekelip mata shja..
cerita drpd ustaz razak tersebut memang menyeram kan...tambahan pula,kedudukan
bengkel itu berdekatan dgn hutan shja...

tetapi itu tidak sedikit pun memberi kesan kpd iftitah...akan tetapi
semangat keberanian semakin terserap dlm diri nyer...dye tidak akan berganjak dgn keputusan
yang akan dye wat..iftitah memang sudah tahu yang fOm4 siddiQ akan 
mengadakan keje kayu bagi matapljaran KHB bersme cikgu naziPah...
peluang yang ada tidak mungkin akan dye lepas kan begitu shje...
hayati yang turut berada dalam bengkel tersebut bagai satu anugerah
buat iftitah...berbekal kan alat sOlek bersama kain cadar putih,iftitah menuju
ke belakang bengkel secara senyap2 kerana khuatir akan disedari
oleh cikgu nazipahh...sesampai nyer di sana,iftitah dgn segera nyer
menyOlek muka nya dgn bedak n sedikit gincu di mata nya bagi ibarat kan macam
pOntianak..melilit badan nye dn cadar supaya seakan-akan spt hantu bungkus..
sambil2 bersandar di sebalik dinding untuk menunggu mangsa...tetapi 
kali ini iftitah lain macam sedikit...suasana kali ini ttbe jer seram semacam..
di buang nyer perasaan itu jauh2..dye cume mahu membuat kejutan untuk
mangse2 nyerr..di fikiran nyer skang nie cume terbayang kan bagaimana hayati
yang terkejut melihat nye smapi tertanggal kain...huhuhu..baru saje dye 
hendak senyum,ttbe kelibat hayati kelihatan...ttapi yang jadi kehairanan,hanya
hayati saje yang kelihatan.."mane yang lain erk"kate ade satu kelas yang
wat keje kayu??berani pulak pOmpuan nie pegi sOrang dri.."getus iftitah dalam hati.

"ahhh...bagus jgak kalu cm tue..lagi senang cter aku..menjerit laa kau nnti.."ketawa 
iftitah dalam hati..dia merapati hayati yang sedang duduk di tangga 
berhampiran dengan tandas..perlahan-lahan dye melangkah bagi mengelakkan
hayati perasan akan kehadirannya.."kalau tak buat bende alah nie,
alamat nye penat je lah dan sia2 jerlah keje aku selama ini"ujar hayati dalam hati..
tinggal hanya beberapa tapak lagi kedudukan hayati n iftitah..tiba2 hayati memandang
ke arah iftitah..alangkah terperanjat nyer iftitah apabila wajah hayati yang comel itu
berubah wajah kpd seOrang perempuan yang amat hOdoh dan sehingga 
bau nya yang amat busuk dan hanyir itu...kaki iftitah seakan-akan lOnglai dan mahu terjatuh ke tanah..namun dye gagah kan juga.."kau nak jadi kawan aku tak??bOleh lah
kite menyakat budak2 di sini bersame-same...aku keseOrangan di sini...
makhluk hodoh yang menyerupai sbgai "hayati" itu bersuara dgn suara yang amat
garau n mengeri kan itu..lebih mengeri kan makhluk itu mengesOt-ngesOt ke arah iftitah 
amat ketakutan separuh nyawa..persis spt hantu ju-On yang 
di perkata kan Oleh hayati ptg tadi..semakin lama semakin hampir makhluk
tersebut ke arah iftitah sambil memegang tangan nya yang kecil itu..terasa sejuk dan berlendir 
akhir nyer iftitah menjerit dn sekuat hati sehingga memecah kesunyian
mlm...

seluruh SMAD gempar! kehilangan iftitah memang menggempar kan seluruh
sekOlah menjadi tanda tnya..Orang yang mula2 perasan akan kehilangan iftitah ialah 
syahirah ..ustaz razak sbgai selaku guru itu telah diberitahu akan kehilangan iftitah..
sehingga tujuh malam tetapi batang hidung iftitah masih tidak kelihatan..
guru2 n rakan2 di sekOlah sudah risau..hayati yang mana tadi hanya berdiam diri,
mula bersuara.."agak nye iftitah pegi kat belakang bengkel kayu kOwt ustaz.."
"mana kamu tahu??ape plak tujuan dye nak pegi kat belakang bengkel tue??"ustaz razak
pula menanya kpd hayati.."sebab smlm dye ade bagitaw kat sye yang dye
nak pegi menyamar jadi hantu kat belakang tue"..hayati menjawab pertanyaan ustaz 
razak tadi.."yang perempuan sume balik ke asrama masing2...saya dan 
ustaz shahrir akan ke sana..saya nak 4 pelajar lelaki ikut saya pegi ke sana..
kita akan sama2 mencari iftitah di belakang bengkel itu sma2.."ujar ustaz razak lagi..
syahirah dan hayati hanya mampu melihat ustaz razak,ustaz shahrir n pelajar2 lain
menuju ke belakang bengkel..mereka hanya pulang ke asrama slpas puas 
dipujuk Oleh ustazah wan fauziah ..tepat jam 11 mlm,seluruh asrama terperanjat 
kerana guru2 dan pljr2 yang mencari iftitah tidak menjumpai mereka pun kecuali
hanya 1 beg yang penuh dgn alat sOlekan dan 1 kain cadar warne putih di sana..
"itu kain cadar dan beg alat sOlek iftitah!!sye kenal sgt2 dgn beg dye tue.."syahirah 
bersuara dgn separuh menjerit seakan tidak percye..tetapi ustaz razak 
memaklum kan bahawa mereka tidak menjumpai sesiapa meskipun iftitah 
kecuali beg sOlekan itu dan cadar tersebut..hayati dan syahirah menangis semahu-mahunya
sehingga ustazah wan fauziah terpaksa memapah mereka smbil di bantu Oleh
beberapa pljr perempuan masuk ke bilik rawatan..MISTERI KEHILANGAN IFTITAH
TIDAK DAPAT DIRUNGKAI SEHINGGA KINI
..sekian  ^_^


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P/S: seram tak??heheh kepada sesiapa yang aku isi nama tue jangan mrah yee..
treutama kpd iftitah,hayati dan syahirah... tQ n wassalam :))

No comments:

Post a Comment

orang bagi penghargaan kepada saya

Animated Rainbow Moustache