selamat datang blogger2 sume...ahlanwasahlan...kepada copycat2 anda tidak dibenarkan untuk copy2 ayat aku ini k..walaupun anda sume sudah minta izin...hrap korunk sume pham k..amaran keras!!lagi satu jgn lupe follow aku k n aku akan follow korang balik

Followers

klik like kalu suke ^^

Dec 20, 2011

kisah cinta yang MENYAKIT KAN ^_^



Tak jawab dOse…kalau jawab syg awakk…heheheh…ok lah ari nie aku nak wat kisah cinta plakkk...cter sedihh kOwtt…aku harap kOrang sume suke erk??pas tuh jgn lpe kOmen sekali…..ok lah SELAMAT MEMBACE……wsslm!!


_____________________________________________


Mereka telah saling mengenal sejak bersekolah dan sejak menjadi sahabat baik. Mereka
berbagi semua dan apapun juga dan menghabiskan banyak waktu bersama dalam dan
setelah sekolah. Tetapi hubungan mereka tidak berkembang namun hanyalah sebatas
 teman. Siti menyimpan rahasia, kekagumannya dan cintanya kepada syafiQ . Dia memiliki alasan tersendiri untuk menyimpan hal itu sendiri.

TAKUT! Takut akan penolakan, takut jika syafiQ tidak merasakan hal yang sama,takut kalau syafiQ tidak menerimanya sebagai temannya lagi,takut kehilangan seseorang yang dia merasa nyaman bersamanya. Setidaknya jika dia tetap menjaga perasaannya, dia mungkin masih bisa bersama syafiQ dan dengan harapan, bahwa syafiQ lah yang akan mengatakan bagaimana perasaannya kepada Siti.

Waktu terus berjalan dan sekolah telah habiss. syafiQ dan Siti pergi ke arah yang berlainan. syafiQ melanjutkan studinya ke keluar negeri,sedangkan Siti mendapatkan pekerjaan. Mereka tetap saling berhubungan, dengan surat,saling mengirimkan foto masing-masing dan saling mengirimkan hadiah. Siti merindukan syafiQ  akan kembali. Dia telah memutuskan bahwa dia memiliki kekuatan untuk mengatakan kepada syafiQ bagaimana perasaan cintanya, jika syafiQ kembali.

Dan tiba-tiba, surat dari syafiQ terhenti. Siti menulis kepadanya, tetapi tidak ada jawaban.

di mana dia? Apa yang terjadi? Banyak pertanyaan yang ada di kepalanya.Dua tahun berlalu dan Siti tetap berharap bahwa syafiQ akan kembali atau setidaknya mengiriminya surat.Dan doanya terkabul.

Dia menerima surat dari syafiQ , mengatakan…! ” Siti, aku punya kejutan untukmu…temui aku di bandarr pukul 7 malam. Aku tidak kuat menunggu untuk menemuimu lagi. Cinta dan cium syafiQ”

Siti berbunga-bunga. Cinta dan cium, berarti banyak bagi seorang wanita yang belum merasakan cinta sebelumnya. Dia begitu gembira atas kata-kata itu.

Ketika harinya telah tiba, Siti menunggu dengan cemas. Dia memakai pakaian terbaiknya dan berusaha terlihat secantik mungkin. Dia mencari syafiQ kesana kemari. Tetapi tidak dilihatnya syafiQ . Kemudian datang seorang wanita dengan pakaian ketat berwarna biru yang seksi.

Dia begitu perhatian melihat Siti, “Hai! Aku SYASYA, temannya syafiQ...Kamu Siti?” tanyanya. Siti menganggukkan kepala. “Maaf, aku punya berita  buruk bagimu. syafiQ tidak akan datang. Dia tidak akan datang lagi,” kata wanita itu, sambil meletakkan tangannya di bahu nya Siti.

Siti tidak dapat mempercayai hal yang dia dengar!!! Apa yang telah terjadi?? Siti bingung, dia amat sangat risau sekali dan wajahnya menjadi pucat. “di mana syafiQ ? Apa yang terjadi padanya??? Katakan padaku…” Siti memohon kepada si wanita.

Si wanita melihat dengan cermat ke Siti dan dia menepuk bahu  Siti dan mengatakan, “ALAMAK SITI… INI IKE syafiQ…APAKAH IKE TERLIHAT CANTIK SEKARANG? AIH….AIH……YEY NGGAK BISA NGENALIN IKE LAGI YAH??? IHHH…SEBEL DEH…..!!!”

dengan perasaan yang amat terkejut sekali,siti terus jatuh pengsan…~,~

__________________________________________

p/s: best tak???hahahhaha pham tak???kalau tak pham wat2 pham lah erk….hohohohoho
tQ2 wsslm…Ops! Jgn lpw LIKE bnyk2 k….^_^





Dec 19, 2011

anda sebagai LELAKI


 Tidak mengapa jika awak tidak kacak , janji perangai awak kacak .

 Tidak mengapa jika awak tidak kaya harta , janji awak kaya dengan budi
bahasa .

♥ Tidak mengapa jika awak tidak pandai berkata-kata , janji awak jujur dan
tepati janji .

 Tidak mengapa jika awak tidak pandai bernyanyi , janji awak pandai membaca
al-Quran dan selawat .

 Tidak mengapa jika awak tidak tahu bab artis atau hal duniawi , janji awak
tahu bab agama dan dapat bimbing saya ke jalan Allah swt .

♥ Tidak mengapa jika awak terlambat berjumpa dengan saya janji awak tidak
terlambat bertemu dengan Allah swt

* harapan seseorang yang bernama wanita
* adakah kamu sbgai kaum Adam boleh memenuhi harapan itu ?

Dec 16, 2011

jualan bajU muslimah ^^


tak jawab dOse...kalau jawab sayang...hehheehh...ari nie miss terhOrmat tak nak 
membebel cam biase...aku cume nak kasi taw yang aku sedang menOlong akak aku menjual
baju muslimah...sje jer nak tlOng...kalu lumayan,aku mintak dye masak kan 
mkanan feveret aku iaitu nasik pattaYa...hehehehehhehe...
lumayan aa dapat makan wOoooo....best nyer dapat mkn....hehehehhehe..
hOwever,kalau kOrang nak,pape hal PM inbOx kat FB aku k....taip sje 
dayahdayah papejerlah n petunjuk cahaya k....inbOx sje aku....n bgtaw aa aku..
tapi saiz cme ade size S,M,L,XL n XXL....TERHAD k....
ok aa bubye! wsslm

_________________________________________________________________












P/S: sume nie adalah terhad...terdapat SIZ S,M,L,XL,XXL
jgn lpe kalau berminat bleh PM inbOx FB sye k........^^


Dec 14, 2011

terjahsanasini



tak jwb dOse! kalu jawab sayangg...kabare?dah lame aku tak mengepOst n membebl kat sini kan??
rindu rse nyerr...hehehehhe huh! ayat same jer aku nie kan??
erm ari nie aku nak membebel sikett...ari nie skang dah 14/12/2011...
tade ape2 yang best pun tarikh nie...skang aku kat kajang...tidur umah tam..
saje jer nak habis kan cuti2 nie kat sini...TUISYEN?huh! terbengkalai sje ...hukhukhuk..
lain dirancang lain yang jadii...ok skang dah 4 ari aku kat kajangg...
tak wat pape punn kat sini...tlOng tam jerr...hahhahahaha kat umah sendiri pun tak terjage,
ader hati nak tlOng kat umah org plak...tak malu kOdd..-_-'
heheheh whateverrr! erm sO,ari nie aku tade keje,jadi,tangan aku nie ttber jer jadi gatal laa..
hahahhahah...ape lagi aku pun terjah2 laaa...tukar yemplate belOg nie...tataw aa lawa ker tak??
ok kerr???erm lantakk aa....janji aku bahgiee..tapi2 satu jer yang memening kan aku! 
asal tiap kali aku nak tekan design kat dashbOard ade prOblem erk??
kOrang ader takk???pleaseee aaa tlOng aku...

#apeapejerlah...kbaiiiii ^^

Dec 10, 2011

cherita SHERAMmm


tak jwb dOse! kalu awak jwb sye syg..heheheh...kabare kOrang ari nie??sihat tak??
kalu sihat,alhamdulilah...kalu pada sape2 kalu yang tak sihat tue,cpt2 laa
jmpe dOkter erk??nnti sape yg susah??kOrang jgak yang susahh...hehehehe...gurau2...
erm ari nie aku nak wat cerite seram lagi,,,,tapi malang nyer tade idea aa plakk..
sO,aku tnjOk kan kat kOrang yg nie jerlahh...bende alah nie aku jmpe kat FB...
sO,cOpy+paste jerr...hehehe...oklah selamat MEMBACE...jgn lpe mule kan 
dgn BISMILLAH  ^_^

__________________________________________________________________________



Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.dia ni org johor
Die ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis..
Diorng nih xpnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje..
Gamba pon diorng xpernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310. Diorng da xthan nk jumpe sngat2
Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..
Dan diorng brcdang utj berjumpe di rumah julie.
Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..
Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan..
Mayat julie selamat dikebumikan. .
Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie..
Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..
Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..
Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..
Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaiki
Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..
Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..
Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..
Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya
Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie...
Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..
Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia...Jimmy semakin tidak senang duduk..
Setelah lama berbual,jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..
Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar…
Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,
"kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??"
"Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..
Jimmy semakin kehairanan..
Jimmy bertanya"bila mak cik??sbb apa??"
Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..
Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis
Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..
Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye
Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie..
Jimmy maish x berpuas ati dan mengorek kubur Julie
Memng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..
Jimmy semakin hairan dan ketakutan
Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..
Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..
Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,
"awk ngah wat pe??"
Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi
"xde wat papepon..awk da smpai ke??"
Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"
Dan Julie pon balas "memng sy da meninggal.."
Jimmy cuba beraniakn dri dan membalas semula sms tersebut dgn "ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"
Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg...
Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut...
Apabila mereka baca sms tersebut,mereka semakin takut dan seram hingga bulu roma terdiri tegak
Kerana sms etrsebut berbunyi
"DIGI ADA DIMANA-MANA 





   ___________________________________________________________________

 P/S: ok tak??ske tak? kalu ske LIKE bnyak 2 k...hehehhehe sOwie aku tade bende
        nak wat ari nie....ok lah jgn lpe kOmen n LIKE k....wsslm  ~,~

Dec 5, 2011

cerpen-hantu belakang bengkel


kalau tak jawab dOse taw...kalau awak jawab saye kiss awak siket...huhuhuhu
gurau jer....ari nie aku tak nak cakap atau pun merepek ker ..ape ker lah cm selalu kan??
ari nie aku nak wat cerpen pendek siket....citer pasal hantu laa...dah lame kan 
aku tak tulis citer psal hantu??entah laa...ttbe jer ari nie rajin sgt2 nak tulis cerpen pendek 
psal hantu nie...cter nie aku imagine jer...tade kene mengene bg yang hidup atau pun yang
sudah mati...ok??k lah aku tak nak bercakap pnjang lagi daa...semOge
kOrang terhibur dgn citer nie.."hantu belakang bengkel


__________________________________________________________________

Iftitah memang cukup dikenali dengan perangai nye yang suke menyakat..malah sume 
penghuni asrama ASPURI sekOlah menengah agama dOng tahu akan perangai nya itu...
bukan itu sahaja,iftitah mempunyai satu sifat yang amat pelik iaitu suke menyakat Org dgn
bersOlek ala2 zOmbie ataupun pOntianak...ramai rakan2 nya itu tidak mengetahui akan sifat pelik nye itu kecuali sahabat baik nya syahirah...syahirah selalu menasihati akan kawan baik nya itu agar tidak melakukan perkara spt itu lagi...akan tetapi iftitah cume ibarat kan 
perkara spt itu masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri..

."iftitah aku tengOk perangai kau nie makin hari makin menjadi-jadi..
henti kan lah dgn perangai kau yang tak semenggah
tue...aku risau tahu tak??"ujar syahirah kpd iftitah kerana semakin tak senang
hati dgn perangai shabat nya itu.."alah..ape yang kau nak risau kan nye??aku bukan
nye merOmpak tawpun belasah diaOrang pun...ade aku wat??tade kan...."jawab
iftitah dgn selamba nyer...langsung dye tak sedar akan perbuatan nye itu tidak bermOral..
dye fikir perbuatan itu adalah sgt menyerOnok kan...gembira n geli hati nye kerana
dapat menyakat rakan2 nye...ade skali itu lari lintang pukang apabila disakat 
Oleh penyamaran iftitah..salah seOrang mangsa nya adalah hayati..Iftitah cukup suke dgn 
perwatakan hayati yang memang terkenal dgn sifat penakUt n cepat melatah itu..
sebab itu lah setiap hujung minggu dye akan mencari taktik bagaimana hendak
menyakat rakan nya itu...

"wei iftitah..lama2 aku bOleh mati tahu tak?kau nie tak habis2 nak kene kan aku jer...
pergi lah kau menyakat kat belakang bengkel tu kalau kau berani sgt??!!" luah hayati 
melihat perangai buruk iftitah saban hari..."Alah kau nie kalau penakut,wat jer lah macam
penakut...tak pyah laa nak cabar2 aku..! Hei nie nie NURUL IFTITAH tahu tak??tak payah
kau nak usul kat aku...memang aku nak g pun kat sane...masih dalam perancangan..hehheh"iftitah berkata dgn angkuh nye..baru sebentar tadi dye
baru sahaje tersandar di dinding kerana geli hati melOncat-lOncat apabila
melihat wajah "HANTU IFTITAH"..sakit perut dye sebab menahan gelak apabila
mengenangkan hayati yg kelelahan akibat terlalu terperanjat..
"kenapa kau suke wat keje mengarut cm nie ha!??!! kau tak takut bende spt nie 
ttbe terkene kat batang hidung kau sndri...mana lah tahu ttbe kau nak menyakat
Org lain,tapi tersakat kat bende tue...macam cter jU-On tue....alamak!
aku tak buleh nak bayang kan bende cm tu bleh terjadi..."hayati cube untuk menasihati
iftitah.."kau ingat aku nie pengecut macam kau ha??!! kalau aku jmpe ju-On,
aku akan ajak dye daTING ngan aku kat belakang bengkel tue...
atau pun kalau kau nak aku ambek autOgraph dye bleh jer..Nak??" iftitah
menjawab dgn angkuh dan berlagak sekali....

memang kat belakang bengkel kayu tue keras siket..ade sekali tue ustaz razak
sedang merOkok kat belkang bengkel...alah bende biase kalau ustaz n cikgu2 lelaki
merokok kat belakang bengkel tue...nak sOrok2 drpd murid2....sedang merOkok tue ustaz ternmpak sekumpulan murid laki2 sedang memanjat pagar..
tnpa buang mase,ustaz razak terus menjerit kat sekumpulan pljr tadi n kejat dOwg..
tapi malang nyer,sekumpulan itu tade ttbe jer lesap drpd mata ustaz rzak...hairan kan??
kejadian itu berulang lagi akan ttpi hilang dgn sekelip mata shja..
cerita drpd ustaz razak tersebut memang menyeram kan...tambahan pula,kedudukan
bengkel itu berdekatan dgn hutan shja...

tetapi itu tidak sedikit pun memberi kesan kpd iftitah...akan tetapi
semangat keberanian semakin terserap dlm diri nyer...dye tidak akan berganjak dgn keputusan
yang akan dye wat..iftitah memang sudah tahu yang fOm4 siddiQ akan 
mengadakan keje kayu bagi matapljaran KHB bersme cikgu naziPah...
peluang yang ada tidak mungkin akan dye lepas kan begitu shje...
hayati yang turut berada dalam bengkel tersebut bagai satu anugerah
buat iftitah...berbekal kan alat sOlek bersama kain cadar putih,iftitah menuju
ke belakang bengkel secara senyap2 kerana khuatir akan disedari
oleh cikgu nazipahh...sesampai nyer di sana,iftitah dgn segera nyer
menyOlek muka nya dgn bedak n sedikit gincu di mata nya bagi ibarat kan macam
pOntianak..melilit badan nye dn cadar supaya seakan-akan spt hantu bungkus..
sambil2 bersandar di sebalik dinding untuk menunggu mangsa...tetapi 
kali ini iftitah lain macam sedikit...suasana kali ini ttbe jer seram semacam..
di buang nyer perasaan itu jauh2..dye cume mahu membuat kejutan untuk
mangse2 nyerr..di fikiran nyer skang nie cume terbayang kan bagaimana hayati
yang terkejut melihat nye smapi tertanggal kain...huhuhu..baru saje dye 
hendak senyum,ttbe kelibat hayati kelihatan...ttapi yang jadi kehairanan,hanya
hayati saje yang kelihatan.."mane yang lain erk"kate ade satu kelas yang
wat keje kayu??berani pulak pOmpuan nie pegi sOrang dri.."getus iftitah dalam hati.

"ahhh...bagus jgak kalu cm tue..lagi senang cter aku..menjerit laa kau nnti.."ketawa 
iftitah dalam hati..dia merapati hayati yang sedang duduk di tangga 
berhampiran dengan tandas..perlahan-lahan dye melangkah bagi mengelakkan
hayati perasan akan kehadirannya.."kalau tak buat bende alah nie,
alamat nye penat je lah dan sia2 jerlah keje aku selama ini"ujar hayati dalam hati..
tinggal hanya beberapa tapak lagi kedudukan hayati n iftitah..tiba2 hayati memandang
ke arah iftitah..alangkah terperanjat nyer iftitah apabila wajah hayati yang comel itu
berubah wajah kpd seOrang perempuan yang amat hOdoh dan sehingga 
bau nya yang amat busuk dan hanyir itu...kaki iftitah seakan-akan lOnglai dan mahu terjatuh ke tanah..namun dye gagah kan juga.."kau nak jadi kawan aku tak??bOleh lah
kite menyakat budak2 di sini bersame-same...aku keseOrangan di sini...
makhluk hodoh yang menyerupai sbgai "hayati" itu bersuara dgn suara yang amat
garau n mengeri kan itu..lebih mengeri kan makhluk itu mengesOt-ngesOt ke arah iftitah 
amat ketakutan separuh nyawa..persis spt hantu ju-On yang 
di perkata kan Oleh hayati ptg tadi..semakin lama semakin hampir makhluk
tersebut ke arah iftitah sambil memegang tangan nya yang kecil itu..terasa sejuk dan berlendir 
akhir nyer iftitah menjerit dn sekuat hati sehingga memecah kesunyian
mlm...

seluruh SMAD gempar! kehilangan iftitah memang menggempar kan seluruh
sekOlah menjadi tanda tnya..Orang yang mula2 perasan akan kehilangan iftitah ialah 
syahirah ..ustaz razak sbgai selaku guru itu telah diberitahu akan kehilangan iftitah..
sehingga tujuh malam tetapi batang hidung iftitah masih tidak kelihatan..
guru2 n rakan2 di sekOlah sudah risau..hayati yang mana tadi hanya berdiam diri,
mula bersuara.."agak nye iftitah pegi kat belakang bengkel kayu kOwt ustaz.."
"mana kamu tahu??ape plak tujuan dye nak pegi kat belakang bengkel tue??"ustaz razak
pula menanya kpd hayati.."sebab smlm dye ade bagitaw kat sye yang dye
nak pegi menyamar jadi hantu kat belakang tue"..hayati menjawab pertanyaan ustaz 
razak tadi.."yang perempuan sume balik ke asrama masing2...saya dan 
ustaz shahrir akan ke sana..saya nak 4 pelajar lelaki ikut saya pegi ke sana..
kita akan sama2 mencari iftitah di belakang bengkel itu sma2.."ujar ustaz razak lagi..
syahirah dan hayati hanya mampu melihat ustaz razak,ustaz shahrir n pelajar2 lain
menuju ke belakang bengkel..mereka hanya pulang ke asrama slpas puas 
dipujuk Oleh ustazah wan fauziah ..tepat jam 11 mlm,seluruh asrama terperanjat 
kerana guru2 dan pljr2 yang mencari iftitah tidak menjumpai mereka pun kecuali
hanya 1 beg yang penuh dgn alat sOlekan dan 1 kain cadar warne putih di sana..
"itu kain cadar dan beg alat sOlek iftitah!!sye kenal sgt2 dgn beg dye tue.."syahirah 
bersuara dgn separuh menjerit seakan tidak percye..tetapi ustaz razak 
memaklum kan bahawa mereka tidak menjumpai sesiapa meskipun iftitah 
kecuali beg sOlekan itu dan cadar tersebut..hayati dan syahirah menangis semahu-mahunya
sehingga ustazah wan fauziah terpaksa memapah mereka smbil di bantu Oleh
beberapa pljr perempuan masuk ke bilik rawatan..MISTERI KEHILANGAN IFTITAH
TIDAK DAPAT DIRUNGKAI SEHINGGA KINI
..sekian  ^_^


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P/S: seram tak??heheh kepada sesiapa yang aku isi nama tue jangan mrah yee..
treutama kpd iftitah,hayati dan syahirah... tQ n wassalam :))

Animated Rainbow Moustache