selamat datang blogger2 sume...ahlanwasahlan...kepada copycat2 anda tidak dibenarkan untuk copy2 ayat aku ini k..walaupun anda sume sudah minta izin...hrap korunk sume pham k..amaran keras!!lagi satu jgn lupe follow aku k n aku akan follow korang balik

Followers

klik like kalu suke ^^

Jul 2, 2011

sunggUh! aku rndu dia

salam alaik...(: http://www.emocutez.comILY~


erm korang2 aku rindu giler bangang kat dye...korang rase2 dye taw tak??
erm hai maklum laa kan??biase la tue...kebiasaan bagi aku..


Semalam saya berjumpa dengan seseorang. Seseorang yang saya kenal cuma sudah lama tidak bersua muka. Perwatakannya menyenangkan. Wajahnya, kacak! Hehehe. Dia berkongsi dengan saya sebuah puisi. Jujur, saya terkejut. Rupanya dia ada bakat dalam berpuisi juga. Di bawah ini, puisi dia. Enjoi!


Hitam.


Sempit.
Kotak gelap?
Nafas sesak.
Aku mencari kamu.
Kamu!
Di mana?
Di sini bukan?
Kamu janji, di sisi aku sentiasa.
Tapi sekarang, mana hilang kamu?

Kamu, jangan tinggal aku.
Jangan!!!
Bukankah sifatmu itu setia?
Aku sedar sini masih hitam. Pekat.
Masih sempit.
Haruskah kau tinggalkan tempat mu di sini?

Kamu!
Aku terlihat semula segala yang manis, pahit tika kamu di sini.
Yang sepahit hempedu, kau tetap di sini.
Kamu!
Dalam gelap, aku terpandang kamu.
Dalam gelap, aku terdengar suaramu.
Dalam gelap, sakit ku rasa.
Hati tertusuk. Pedih!

Ya Allah!
Aku mohon bawakan aku siang.
Bawakan aku cahaya.
Beri aku ruang,
agar dia bisa di sini semula.
Sungguh! Aku rindu dia.

No comments:

Post a Comment

orang bagi penghargaan kepada saya

Animated Rainbow Moustache